warunki atmosferyczne
Moderator: Admin1
warunki atmosferyczne
Witajcie,
jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie temperatury jaka musi być w pomieszczeniach w których się pracuje. Wiem, że zależy to od rodzaju pomieszczenia ale jak niskie musiały by być temperatury, żeby można było odmówić wykonywania pracy w takich warunkach?
jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie temperatury jaka musi być w pomieszczeniach w których się pracuje. Wiem, że zależy to od rodzaju pomieszczenia ale jak niskie musiały by być temperatury, żeby można było odmówić wykonywania pracy w takich warunkach?
Re: warunki atmosferyczne
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Tak jak napisałaś zależy od rodzaju pracy i pomieszczenia.
Z tego co pamiętam (proszę sprawdzić), w biurze powinno być min. 18 stopni.
A z pewnością w magazynie 15 stopni jest dopuszczalne.
Tak jak napisałaś zależy od rodzaju pracy i pomieszczenia.
Z tego co pamiętam (proszę sprawdzić), w biurze powinno być min. 18 stopni.
A z pewnością w magazynie 15 stopni jest dopuszczalne.
Pozdrawiam,
Re: warunki atmosferyczne
Temat jak najbardziej na czasie
W przypadku pracowników, którzy wykonują prace na zewnątrz, gdy temperatura powietrza spada poniżej 10 stopni C, w okresie od listopada do końca marca, powinni być oni wyposażeni w odpowiednią odzież ochronną, chroniącą przed niskimi temperaturami. Ponadto pracodawca powinien zapewnić im pomieszczenie, w którym będą mogli się ogrzać i przebrać. Temperatura w tym pomieszczeniu nie może być niższa niż 16 stopni. A także powinni otrzymać odpowiednie napoje i posiłki.
Przy lekkiej pracy fizycznej, np. w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni C. Z kolei zatrudnieni np. w halach produkcyjnych, powinni mieć zapewnioną temperaturę nie niższą niż 14 stopni C.
Gdy warunki te nie są spełnione masz prawo przestać wykonywać swoje obowiązki. Jednak trzeba o tym niezwłocznie zawiadomić przełożonego
W przypadku pracowników, którzy wykonują prace na zewnątrz, gdy temperatura powietrza spada poniżej 10 stopni C, w okresie od listopada do końca marca, powinni być oni wyposażeni w odpowiednią odzież ochronną, chroniącą przed niskimi temperaturami. Ponadto pracodawca powinien zapewnić im pomieszczenie, w którym będą mogli się ogrzać i przebrać. Temperatura w tym pomieszczeniu nie może być niższa niż 16 stopni. A także powinni otrzymać odpowiednie napoje i posiłki.
Przy lekkiej pracy fizycznej, np. w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni C. Z kolei zatrudnieni np. w halach produkcyjnych, powinni mieć zapewnioną temperaturę nie niższą niż 14 stopni C.
Gdy warunki te nie są spełnione masz prawo przestać wykonywać swoje obowiązki. Jednak trzeba o tym niezwłocznie zawiadomić przełożonego
- BabciaTeosia
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 sty 2013, o 13:37
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: warunki atmosferyczne
Miałam taki przypadek w trakcie mojej pracy /jak jeszcze pracowałam na etacie/, że zimą szef zwolnił nas do domu gdy popsuło się ogrzewanie i było strasznie zimno w pomieszczeniach. Nie wiem czy było poniżej 18 stopni ale do dziś bardzo mile wspominam Tego Szefa