KPiR w Fundacji?
Moderator: Admin1
KPiR w Fundacji?
Witam,
Czy fundacja może prowadzić księgowość w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów gdy posiada zaledwie kilka dokumentów na miesiąc, nie zatrudnia też żadnych pracowników?
Czy fundacja może prowadzić księgowość w formie podatkowej książki przychodów i rozchodów gdy posiada zaledwie kilka dokumentów na miesiąc, nie zatrudnia też żadnych pracowników?
Re: KPiR w Fundacji?
Nie słyszałem o takim przypadku.
Fundacja podobnie jak stowarzyszenie uzyskuje osobowość prawną i może rozpocząć działalność z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego.
Osoba prawna musi prowadzić pełną rachunkowość.
Oczywiście są pewne uproszczenia wynikające np. z prowadzenia lub nie działalności gospodarczej.
Tak czy siak, moim zdaniem fundacja musi prowadzić księgi rachunkowe.
Fundacja podobnie jak stowarzyszenie uzyskuje osobowość prawną i może rozpocząć działalność z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego.
Osoba prawna musi prowadzić pełną rachunkowość.
Oczywiście są pewne uproszczenia wynikające np. z prowadzenia lub nie działalności gospodarczej.
Tak czy siak, moim zdaniem fundacja musi prowadzić księgi rachunkowe.
Pozdrawiam,
Re: KPiR w Fundacji?
Niestety nie ma możliwości prowadzenia księgowości fundacji w podatkowej książce przychodów i rozchodów, która służy do prowadzenia ewidencji przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na niewielką skalę. Jeśli jakaś organizacja tak robi to jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami i oczywiście grożą za to kary, jeśli kontrola to wykryje. Słyszałam, że niektóre fundacje pomimo tego prowadzą księgowość w kpir.
Fundacje ale i nawet małe stowarzyszenia są zobowiązane do prowadzenia pełnej ewidencji rachunkowej, ponieważ muszą stosować przepisy ustawy o rachunkowości. W praktyce muszą księgować wszystkie zdarzenia gospodarcze w księgach rachunkowych zwanych też księgami handlowymi. Słoniu ma rację, że są pewne uproszczenia w związku z prowadzeniem lub nie przez fundację działalności gospodarczej ale głównie dotyczą one sprawozdawczości.
Fundacje ale i nawet małe stowarzyszenia są zobowiązane do prowadzenia pełnej ewidencji rachunkowej, ponieważ muszą stosować przepisy ustawy o rachunkowości. W praktyce muszą księgować wszystkie zdarzenia gospodarcze w księgach rachunkowych zwanych też księgami handlowymi. Słoniu ma rację, że są pewne uproszczenia w związku z prowadzeniem lub nie przez fundację działalności gospodarczej ale głównie dotyczą one sprawozdawczości.
Re: KPiR w Fundacji?
To nie fajnie, myślałam, że będziemy mogli zakupić np. Małą Księgowość Rzeczpospolitej i w niej prowadzić księgowość fundacji. Zakup oprogramowania do pełnej księgowości to zapewne dużo większy wydatek i pewnie jest to bardziej skomplikowane niż w przypadku prowadzenia kpir
- BabciaTeosia
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 sty 2013, o 13:37
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: KPiR w Fundacji?
Witam,
Mała Księgowość Rzeczpospolitej też posiada opcję pełnej księgowości i przy niewielkiej liczbie dokumentów księgowych można prowadzić księgowość.
Większym problemem są umiejętności prawidłowego klasyfikowania , dekretowania oraz wprowadzania na konta księgowe.Do takiej pracy potrzebny jest już księgowy .
Mała Księgowość Rzeczpospolitej też posiada opcję pełnej księgowości i przy niewielkiej liczbie dokumentów księgowych można prowadzić księgowość.
Większym problemem są umiejętności prawidłowego klasyfikowania , dekretowania oraz wprowadzania na konta księgowe.Do takiej pracy potrzebny jest już księgowy .
Re: KPiR w Fundacji?
czyli zakupując Małą Księgowość mam też opcję pełnej księgowości czy trzeba kupić jakąś inną wersję? Ile może kosztować ta z opcją pełnej księgowości?
Re: KPiR w Fundacji?
Mi się wydaje, że Mała Księgowość Rzeczpospolitej jest tylko do prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów i do ryczałtu.
- BabciaTeosia
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 sty 2013, o 13:37
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0