PIT, praca w UK i Polsce

Moderator: Admin1

x1ove
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:07
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

PIT, praca w UK i Polsce

Post autor: x1ove »

Witam, pracowałem w Anglii w wakacje rok temu, miałem też umowę zlecenie w Polsce. W Anglii nie był pobierany podatek od tego co zarobiłem, ze względu na to, że jestem uczniem (powiedziano mi że uczniom nie pobierają podatku). Ze względu na to że, rok podatkowy kończy się w Anglii w kwietniu, dokładnie nie wiem ile mam wpisać dochodu itd. Proszę kogoś o pomoc w wypełnieniu PIT.
izabelar
Posty: 121
Rejestracja: 23 lut 2013, o 19:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: PIT, praca w UK i Polsce

Post autor: izabelar »

Jesteś polskim rezydentem podatkowym, więc od całości swoich dochodów rozliczasz się w Polsce. Oznacza to, że obowiązuje Cię też polski rok podatkowy, który pokrywa się z kalendarzowym.

Musisz wypełnić zeznanie roczne, w którym wykażesz dochody z umowy zlecenia w Polsce. Do tego dołączasz dochody uzyskane w Anglii. Ale nie oznacza to, że zapłacisz od nich w Polsce podatek:)Podatek jest płacony (lub jak w Twoim przypadku - w grę wchodzi zwolnienie - w Anglii). Nie dostaniesz teraz od nich odpowiednika naszego PIT-11, bo sporządzają go do dnia 31 maja (u nich to formularz P60). Ale rozliczenia można dokonać na podstawie pasków wynagrodzeń.

Rozliczasz się na formularzu PIT-36, do którego dołączasz PIT/ZG. W przypadku dochodów z Anglii obowiązuje metoda wyłączenia z progresją.
x1ove
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 19:07
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: PIT, praca w UK i Polsce

Post autor: x1ove »

Paski niestety zostały trochę zagubione :) w tym jest główny problem. Dziękuję za szybką pomoc.
izabelar
Posty: 121
Rejestracja: 23 lut 2013, o 19:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: PIT, praca w UK i Polsce

Post autor: izabelar »

Nie ma za co:)