Niezapłacone faktury - obowiązek zmniejszania kosztów

Księga przychodów i rozchodów

Moderator: Admin1

Awatar użytkownika
pinezka11
Posty: 192
Rejestracja: 15 sty 2013, o 22:15
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Niezapłacone faktury - obowiązek zmniejszania kosztów

Post autor: pinezka11 »

może jak mamy detektywa sklepowego, to teraz będzie nowy zawód detektyw księgowy ;)
Zapłata, gdzie jesteś?? Szukają Cię koszty i podatek dochodowy :)
Zupełny brak wyobraźni ze strony urzędników. No ale cóż zrobić, trzeba zakasać rękawy i brać się za księgowanie, wyksięgowywanie.... jak napisała Xięgowa, nie ma czasu na nudę.
Xięgowa
Posty: 91
Rejestracja: 23 lut 2013, o 20:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Niezapłacone faktury - obowiązek zmniejszania kosztów

Post autor: Xięgowa »

Czy macie jakiś sposób na to piekielne zmniejszanie/zwiększanie kosztów w pkpir?
Moja szefowa przyjęła taki sposób postępowania:
- klient przynosi dokumenty np. za marzec razem z listą WSZYSTKICH faktur niezapłaconych na dzień 31 marca - i nie ma tu znaczenia, że termin płatności jeszcze nie minął
- razem z dokumentami za kwiecień przynosi listę tego, co zapłacił z listy marcowej plus listę niezapłaconych faktur z kwietnia

Wszystko jest ok, jak klient po pierwsze płaci, po drugie ma tych faktur trzy na krzyż.
Teraz siedzę nad firma, co ma ponad 100 dokumentów, z czego połowa z terminami płatności na kwiecień. Mam dość...:(

Ja bym wolała (ale jakoś z entuzjazmem mojej szefowej się to nie spotkało), aby klient spowiadał się tylko z tych faktur, gdzie minęło 30 dni od upływu terminu płatności (albo 90-ty dzień od zaliczenia w koszty, gdy termin płatności był dłuższy niż 60 dni).

A jak to u Was jest rozwiązane?
izabelar
Posty: 121
Rejestracja: 23 lut 2013, o 19:52
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Niezapłacone faktury - obowiązek zmniejszania kosztów

Post autor: izabelar »

Tak naprawdę wszystko zależy od tego, jaka jest umowa między klientem, a biurem rachunkowym. Jeśli w zakresie obowiązków biura leży również weryfikowanie płatności na podstawie wyciągów bankowych czy wyciągów z kart kredytowych, a przynajmniej - sprawdzanie tych płatności pod kątem nowych przepisów - to niestety trzeba wykonać tę żmudną robotę.

Co innego, jeśli wszystko pozostało po staremu (czyli np. cena za usługę). Wtedy rzeczywiście lepiej będzie, jak dostaniesz już gotowy dokument do księgowania, czyli do zmniejszenia lub zwiększenia kosztów.
ODPOWIEDZ