Odpis od podatku opłaty za uczelnię
: 20 paź 2014, o 09:36
Witam serdecznie, mam nadzieję, że piszę w odpowiednim dziale i nie zaśmiecę zbytnio forum.
Od października zacząłem studia magisterskie, zaoczne i jak wiadomo trochę one kosztują. Dowiedziałem się od znajomych i trochę informacji zdobyłem, że można wystąpić do pracodawcy o to, aby on płacił za nasze studia a w zamian będzie mógł odpisać sobie daną kwotę od podatku. Warunkiem jest, że kierunek nauki musi być powiązany z wykonywaną pracą. To akurat wydaje mi się w moim przypadku spełnione.
Nie wiem natomiast jak to wygląda z odpisywaniem od podatku. Czy to jest od dochodowego, vat czy może jeszcze jakiejś innej formy? Nie orientuję się w sprawach podatkowych a dobrze byłoby coś wiedzieć zanim poruszę temat w pracy.
- Czy są jeszcze inne wymierne korzyści dla pracodawcy, w zamian za opłatę uczelni?
- Jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia? Pracodawca musi osobiście zrobić przelew na konto uczelni czy wystarczy, że podpisze ze mną umowę w której zobowiąże się do opłat a kwotę będę dostawał do ręki i to ja będę opłacał?
- Umowę o pracę podpiszemy dopiero od listopada a za pierwszy semestr już zapłaciłem z własnej kieszeni. Czy można jeszcze jakoś wykorzystać ewentualną zgodę pracodawcy czy dopiero od przyszłego semestru będzie można myśleć o zwrocie i odliczeniu?
Od października zacząłem studia magisterskie, zaoczne i jak wiadomo trochę one kosztują. Dowiedziałem się od znajomych i trochę informacji zdobyłem, że można wystąpić do pracodawcy o to, aby on płacił za nasze studia a w zamian będzie mógł odpisać sobie daną kwotę od podatku. Warunkiem jest, że kierunek nauki musi być powiązany z wykonywaną pracą. To akurat wydaje mi się w moim przypadku spełnione.
Nie wiem natomiast jak to wygląda z odpisywaniem od podatku. Czy to jest od dochodowego, vat czy może jeszcze jakiejś innej formy? Nie orientuję się w sprawach podatkowych a dobrze byłoby coś wiedzieć zanim poruszę temat w pracy.
- Czy są jeszcze inne wymierne korzyści dla pracodawcy, w zamian za opłatę uczelni?
- Jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia? Pracodawca musi osobiście zrobić przelew na konto uczelni czy wystarczy, że podpisze ze mną umowę w której zobowiąże się do opłat a kwotę będę dostawał do ręki i to ja będę opłacał?
- Umowę o pracę podpiszemy dopiero od listopada a za pierwszy semestr już zapłaciłem z własnej kieszeni. Czy można jeszcze jakoś wykorzystać ewentualną zgodę pracodawcy czy dopiero od przyszłego semestru będzie można myśleć o zwrocie i odliczeniu?