Strona 1 z 1

remont budynku a koszty

: 2 lut 2013, o 17:44
autor: karolina
Czy można zaliczyć do kosztów podatkowych poniesione wydatki na remont budynku, który w przyszłości ma być wynajmowany w ramach działalności gospodarczej?

Re: remont budynku a koszty

: 4 lut 2013, o 10:13
autor: Xenia45
Można to zrobić, jednak tylko poprzez odpisy amortyzacyjne, ponieważ z tego co piszesz, remont został już przeprowadzony, przed oddaniem budynku (składnika majątku) do użytkowania. Koszt tego remontu uwzględnia się w wartości początkowej środka trwałego. Jeśli budynek już byłby oddany do używania i zrobiony byłby remont, to można by było wartość tego remontu zaliczyć bezpośrednio w koszty.

Koszty bieżących remontów, które dotyczą środków trwałych oddanych do używania, są kosztami uzyskania przychodów i mogą być ujmowane bezpośrednio w ciężar tych kosztów, innymi słowy sposób rozliczenia wydatków na remont zależy od statusu budynku w momencie ponoszenia tych wydatków.

Re: remont budynku a koszty

: 4 lut 2013, o 19:59
autor: karolina
dziękuję za odpowiedź, dobrze, że chociaż w amortyzacji można to uwzględnić :)

Re: remont budynku a koszty

: 8 lut 2013, o 15:28
autor: obeliks
jesli remont nosi znamiona ulepszania, podwyzszenia wartości budynku to takie koszty poniesione na tzw modernizacje podwyzszaja wartosc srodka trwałego i tym samym są kosztami rozłożonymi w czasie jako jego amortyzacja, jeśli zaś podczas uzytkowania wykonujesz typowe naprawy przywracajace stan pierwotny uzytkowanego obiektu wtedy jak najbardziej koszty na to poniesione zaliczas bezposrednio do KUP

Re: remont budynku a koszty

: 25 lut 2013, o 17:50
autor: agata
zgadzam się z OBELISKIEM
1) jeśli jest to malutki remoncik np. malowanie ścian (czyli wymiana brudnej ściany na czystą), wymiana wykładziny, zakup pękniętej lampy, tego typu zakupy są to bieżące koszty,
2) jeśli jest to poważny remont np. klimatyzacja, której wcześniej nie było, balkon, którego wcześniej nie było, dostosowanie piwnicy na garaż dla samochodów - jest to modernizacja, która podwyższa wartość środka trwałego i rozlicza się koszty w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne, jako zwiększenie wartości budynku,
3) tego typu decyzje powinna podejmować osoba odpowiedzialna merytorycznie za dany koszt w firmie
4) podobne zapisy mogą być zawarte w polityce rachunkowości danej firmy, gdzie dokładnie jest opisane co jest remontem a co jest modernizacją, w którym momencie zaliczamy dany sprzęt do środków trwałych niskocennych "010" a które dajemy bezpośrednio w koszty na tzw "4", w jednej z moich firm w której pracowałam - każdy kalkulator nawet za 15 zł był środkiem trwałym (niskocennym), każdy telefon nawet za 1 zł (niskocenny) także był środkiem trwałym, natomiast w obecnej firmie w której pracuję, tylko zakup powyżej 3500 zł jest środkiem trwałym, pozostałe sprzęty są księgowane na "4" bezpośrednio w koszty

Re: remont budynku a koszty

: 25 lut 2013, o 18:03
autor: anka
Remont, który trwa dłuższy okres czasu powinniśmy zbierac na koncie ''083'' a po zakończeniu inwestycji (najlepiej jak mamy odbiór techniczny) wrzucamy jedną łączną kwotą na podwyższenie wartości środka trwałego np.budynku.

Re: remont budynku a koszty

: 19 gru 2014, o 08:54
autor: hibaaryan
co niektore formy sciagania podatkow przybieraja już formę absurdu i ewidentnie są formą pustoszenia kasy przedsiebiorcow i zwykłych podatników którzy sa na koncu tego ogniwa