Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, jestem na ryczałcie. W styczniu tego roku obliczyłem sobie podatek dochodowy i wyszło mi do zapłacenia 307zł. Ponieważ co miesiąc wystawiam jedną i tą samą fakturę to płaciłem fiskusowi co miesiąc tą samą kwotę. Niestety, wczoraj robiąc porządki w papierach zauważyłem że źle wyliczyłem podatek! Co gorsza na niekorzyść fiskusa. Powinienem płacić 344zł czyli rąbnąłem się o 37zł.
1. W jaki sposób powinienem to uregulować? Jestem na ryczałcie i nie składam żadnych deklaracji. Czy wystarczy że teraz przeleje do US brakującą kwotę z każdego miesiąca + odsetki, czy może mam to jeszcze komuś zgłosić w US?
2. Może ktoś potwierdzić czy dobrze obliczyłem odsetki?
Kod: Zaznacz cały
a) za styczeń zaległość 37zł + 2,08zł odsetek = 39zł do zapłaty
b) za luty zaległość 37zł + 1,69zł odsetek = 39zł do zapłaty
c) za marzec zaległość 37zł + 1,35zł odsetek = 38zł do zapłaty
d) za kwiecień zaległość 37zł + 0,96zł odsetek = 38zł do zapłaty
e) za maj zaległość 37zł + 0,64zł odsetek = 38zł do zapłaty
f) za czerwiec zaległość 37zł + 0,31zł odsetek = 37zł do zapłaty
Razem do zapłaty 229zł