Brak danych o kraju klienta

Podatek od wartości dodanej (urzędowi skarbowemu)

Moderator: Admin1

Jerzykk
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2015, o 17:56
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Brak danych o kraju klienta

Post autor: Jerzykk »

Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe) nie udostępnia inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) – w raporcie sprzedaży od Skrilla nie ma kraju klienta.

Jest co prawda informacja o walucie w jakiej płacił klient (pole Amount received), ale nie zawsze przecież po walucie pozna się kraj (Polskę pozna się oczywiście po PLN, ale po EURO kraju już się nie pozna). Stąd pytanie jak to rozliczać gdy nie zna się kraju z jakiego jest klient? Do MOSS niemógł bym raczej przystąpić nie znając z jakiego kraju UE jest klient?

Od razu napiszę, że mi te dane o kraju „prawie” każdego klienta udało się zebrać na własną rękę – mam w grze system kont dla klientów i w mojej bazie danych tych kont klientów mam informacje o IP każdego klienta i na podstawie tego IP jestem w stanie określić z jakiego kraju jest klient. No dobrze, ale co gdybym nie gromadził na własny użytek danych o numerach IP klientów – nie wiedziałbym z jakiego kraju jest klient i interesuje mnie właśnie jak wtedy należy to rozliczyć (przyjąć, że klient jest z Polski)? A poza tym, napisałem, że mam informacje o kraju „prawie” każdego klienta, bo czasami nie uda się określić kraju klienta na podstawie jego numeru IP i wówczas rzeczywiście nie wiem z jakiego jest on kraju – i co wtedy?
Jerzykk
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2015, o 17:56
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Brak danych o kraju klienta

Post autor: Jerzykk »

Teraz doczytałem, że - jak dobrze rozumiem - potrzebne są dwa dowody na kraj klienta:

"w przypadku gdy nie zachodzi żadne z powyższych ustalamy miejsce opodatkowania usługi na podstawie dwóch dowodów, które nie mogą być ze sobą sprzeczne"

A w najlepszym razie będę miał tylko jeden dowód na kraj (IP klienta) i to nie zawsze. Czy wobec tego mogę korzystać z MOSS? A jeżeli nie, to powinienem przyjąć, że miejscem opodatkowania jest Polska?
ODPOWIEDZ