Witam,
Dwa lata temu zakupiłem lokal użytkowy od dewelopera który był jeszcze wtedy "dziurą w ziemi". Na lokal wzialem kredyt w banku.
W czasie budowy lokalu bank wypłacał przez 2 lata transze na konto dewelopera z tytułu kredytu.
Po wpłynięciu każdej transzy dostawałem fakturę od Dewelopera.
Zarejestrowałem się jako czynny podatnik VAT (składam deklarację co miesiac do Urzędy Skarbowego)
Wynająłem lokal - na cele usługowe
Po odebraniu lokalu okazało się, że jest różnica w metrażu lokalu i musze dopłacić kwote za te metry. Kwotę dopłaciłem dopiero teraz i uzyskałem fakture za nią.
Deweloper nie jest skłonny ( z różnych przyczyn ) wydać mi wszystkich faktur (tych zaliczkowych które dostawałem po wpłynięciu każdej transzy pieniędzy z banku) w formie takiej jakiej chce. Dlatego chcę wystapić o wydanie faktury końcowej zwłaszcza, że powstała róznica metrach za ktora teraz doplacilem i uzyskałem fakturę.
Pytanie moje do sytuacji są nastepujące:
1. Czy ktoś może powiedzieć jak taka faktura końcowa powinna w mojej sytuacji wyglądać ? Czy ma zawierac zestawienie wszystkich faktur które do tej pory były mi wydane przez Dewelopera wraz z widocznym VATem przy kazdej z nich ? Czy jakos inaczej ?
2. Czy wydanie faktury końcowej na moje żadanie jest obowiązkiem Dewelopera czy tylko dobrą wolą? Jeśli tak to z jakich przepisów wynika.
3. Czy taka faktura końcowa może być podstawą do odzyskania VATU zawartego na wymienionych na niej fakturach ?
z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Faktura końcowa - lokal użytkowy - zwrot VATu
Moderator: Admin1