Dokumentowanie zakupu towarów

Podatek od wartości dodanej (urzędowi skarbowemu)

Moderator: Admin1

miker
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2013, o 09:09
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Dokumentowanie zakupu towarów

Post autor: miker »

Witam,

(wrzucam ten wątek tutaj, choć jest trochę pomieszany - VAT i KPiR, ale jest to ze sobą powiązane)

Dopiero zaczynam działalność gospodarczą. Wybrałem formę jednoosobowej działalności gospodarczej i rozliczam się na podstawie KPiR. Jestem nievatowcem.

Jeszcze przed założeniem DG doposażam się w towary - sprowadzam je spoza UE. Kilku nadawców oznaczyło je jako "Gift" - urząd celny je przepuścił i dotarły do mnie. Napisałem wniosek o naliczenie podatku VAT. Już wiem z UC, że cła nie będzie, ponieważ jest za mała wartość przesyłki, a ponieważ wcześniej urząd celny dopuścił towar do obrotu - mogę go sprzedawać nie czekając na decyzję ws. VAT.

W związku z tym mam kilka pytań:
1. Jak zarejestrować zakup i wprowadzić towar do magazynu? Płatność była w USD, a naczytałem się o fakturach zakupowych i wewnętrznych, tylko nie wiem czy stosują je tylko vatowcy, czy nievatowcy też. A może w ogóle się tym nie przejmuję i wbijam tylko towar do magazynu? (będę korzystał z programu DruczekPRO albo LeftHand - jeszcze się decyduję)
2. Jak ewentualnie wykazać VAT, który jest należny, ale jeszcze nieustalony i niezapłacony?
3. Jak to odnotować w KPiR?
4. Wiem, że podczas remanentu początkowego na dzień rozpoczęcia działalności wycena towarów odbywa się wg cen zakupu lub wg cen rynkowych z dnia remanentu jeśli są niższe. Ale z jakiego dnia biorę kurs USD, po którym przeliczam cenę zakupu?

Proszę o pomoc i ewentualnie wskazanie jak procedura wygląda także w przypadku vatowców, bo w przyszłości pewnie zdecyduję się na rejestrację.
ODPOWIEDZ