likwidacja środka trwałego

Księgi handlowe (pełna rachunkowość)
karolina
Posty: 30
Rejestracja: 19 sty 2013, o 20:14
Płeć: Nie wybrano - Nie wybrano

likwidacja środka trwałego

Postautor: karolina » 8 lut 2013, o 20:36

Zastanawiam się jak w księgach rachunkowych zaksięgować likwidację środka trwałego, którego stan nie zezwala na jego dalszą eksploatację?
Awatar użytkownika
Xenia45
Posty: 144
Rejestracja: 15 sty 2013, o 22:28
Płeć: Nie wybrano - Nie wybrano

Re: likwidacja środka trwałego

Postautor: Xenia45 » 9 lut 2013, o 11:35

Przychody i koszty powstałe w wyniku likwidacji środka trwałego trzeba będzie zaewidencjonować na odpowiednio na pozostałe przychody operacyjne i pozostałe koszty operacyjne. Należy to odpowiednio udokumentować, najczęściej jest to wewnętrzny dokument zwany LT czyli likwidacja środka trwałego. Dokument ten powinien być wystawiony z datą kiedy środek trwały będzie postawiony w stan likwidacji. Będzie on podstawą do wyksięgowania środka trwałego z ewidencji bilansowej, a także do ujęcia tego środka w ewidencji pozabilansowej do momentu, kiedy środek trwały będzie fizycznie zlikwidowany. W ewidencji bilansowej księguje się go w wartości początkowej na koncie np. ( w zależności od funkcjonującego w firmie planie kont) 090 "Środki trwałe w likwidacji" (Wn). Po całkowitym zakończeniu likwidacji środka trwałego zostaje on wyksięgowany z konta 090 "Środki trwałe w likwidacji" (Ma). Sam fakt postawienia środka trwałego w stan likwidacji nie rodzi skutków podatkowych - ani w VAT, ani w podatku dochodowym.

Wróć do „KH”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości